Αγορά τροχοσπιτου πάνω από το όριο έλξης ενός ιχ

  • Δημοσιεύσεις: 4
  • Ληφθείσες Ευχαριστίες 0

NEKTARIOS απάντησε στο θέμα: Αγορά τροχοσπιτου πάνω από το όριο έλξης εν

ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΚΑΝΩ ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΗ.ΕΤΥΧΕ ΝΑ ΜΕΤΑΒΩ ΣΤΑ ΚΕΝΤΡΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΝΑ ΜΙΛΗΣΩ ΜΕ ΤΟΝ ΥΠΕΥΘΥΝΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΔΕΙΕΣ ΕΛΞΗΣ.ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΟΣΟΧΗ!!! ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ ΤΟ ΧΑΡΤΙ ΠΟΥ ΔΙΝΕΙ Η ΚΑΘΕ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑ ΟΣΟ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΛΞΗΣ ΔΗΛ. ΤΟ ΠΟΣΑ ΚΙΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΡΑΒΙΞΕΙ ΤΟ ΚΑΘΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ(ΑΥΤΟ ΙΣΧΥΕΙ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ).ΤΟ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΜΕ ΝΟΙΑΖΕΙ ΠΟΣΑ ΚΙΛΑ ΛΕΕΙ ΤΟ ΧΑΡΤΙ ΤΗΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΙΑΣ ΑΛΛΑ ΟΣΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΠΟΒΑΡΟ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΣΟΥ ΤΟΣΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΜΙΚΤΟ ΒΑΡΟΣ ΤΟΥ ΡΥΜΟΥΛΚΟΥΜΕΝΟΥ ΣΟΥ ΕΧΕΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΦΡΕΝΑ.ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΜΕ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΕΛΞΗΣ 1870 ΚΙΛΑ ΡΥΜΟΥΛΚΟΥΜΕΝΟΥ ΜΕ ΦΡΕΝΑ ΚΑΙ ΑΠΟΒΑΡΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ 1500 ΚΙΛΑ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΣΟΥ ΛΕΕΙ ΤΟ ΡΥΜΟΥΛΚΟΥΜΕΝΟ ΣΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ 1500 ΚΙΛΑ ΜΙΚΤΟ ΒΑΡΟΣ.ΕΛΛΑΔΑΡΑ ΓΙΑ ΑΚΟΜΑ ΜΙΑ ΦΟΡΑ........
#22450

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • Δημοσιεύσεις: 64
  • Ληφθείσες Ευχαριστίες 11

AGGELIS-LIZA απάντησε στο θέμα: Αγορά τροχοσπιτου πάνω από το όριο έλξης εν

Να κάνω μια ερώτηση, τι όχημα είναι αυτό με το απόβαρο 1500 κιλά;
#22451

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • Δημοσιεύσεις: 64
  • Ληφθείσες Ευχαριστίες 11

AGGELIS-LIZA απάντησε στο θέμα: Αγορά τροχοσπιτου πάνω από το όριο έλξης εν

Και κάτι ακόμα, το απόβαρο ενός οχήματος από πού προκύπτει; Από έγγραφο, έτσι δεν είναι ή κάνω λάθος;
#22452

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • Δημοσιεύσεις: 64
  • Ληφθείσες Ευχαριστίες 11

AGGELIS-LIZA απάντησε στο θέμα: Αγορά τροχοσπιτου πάνω από το όριο έλξης εν

Έκανα τις παραπάνω ερωτήσεις γιατί και το δικό μου όχημα έχει απόβαρο 1500 κιλά και τα κιλά που τραβάει συμφώνα με το βιβλίο τεχνικών στοιχείων είναι 1500 κιλά με κλίση 12% και 1600 με κλίση έως 8%, άρα μιλάμε τα 1870 κιλά τράβηγμα οφείλονται στην μεγαλύτερη ελκτική ικανότητα λόγω ιπποδύναμης έτσι δεν είναι;
#22453

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • Δημοσιεύσεις: 64
  • Ληφθείσες Ευχαριστίες 11

AGGELIS-LIZA απάντησε στο θέμα: Αγορά τροχοσπιτου πάνω από το όριο έλξης εν

Ο νόμος απ’ όσο γνωρίζω δεν έχει αλλάξει για τον τρόπο και τα κιλά ρυμούλκησης , ο υπάλληλος σωστά σου είπε ότι σύμφωνα με το απόβαρο του οχήματος θα τραβήξεις ανάλογο μικτό ρυμουλκούμενου και αυτό διότι μπορεί ο κατασκευαστής να δίνει έλξη 2000 κιλά ας πούμε και το απόβαρο να είναι 1500 κιλά με ένα μοτέρ θηρίο και να δίνει αυτά τα κιλά για καθαρά τεχνικούς και συνάμα τυχαίους και οριακούς λόγους ( π.χ. η αποκόλληση ενός άλλου οχήματος από λάσπη δηλαδή μία προσωρινή κατάσταση) άλλα στο θέμα της ρυμούλκησης ρυμουλκούμενου οχήματος η ιπποδύναμη είναι συνάρτηση και βάρους ακόμα και ύψους . εάν μπορούσαμε να εγγυηθούμε πλήρη φορτίο στο ρυμουλκό τότε θα τραβάγαμε παραπάνω , αλλά δυστυχώς αυτά δεν γίνονται και ο νομοθέτης είναι αναγκασμένος να λαμβάνει υπόψη μόνο το απόβαρο.
#22454

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • Δημοσιεύσεις: 943
  • Ληφθείσες Ευχαριστίες 246

Uncle George απάντησε στο θέμα: Αγορά τροχοσπιτου πάνω από το όριο έλξης εν

Αν δούμε το όλο θέμα από την πλευρά της Φυσικής – Μηχανικής:

Ισχύει ότι: Zi = Ζka – W
Zi: Ωφέλιμη δύναμη έλξης
Ζka: Δύναμη κινητήριου άξονα
W: Σύνολο αντιστάσεων

Συμπέρασμα #1: Για να υφίσταται κίνηση, άρα και ικανότητα έλξης (Zi), θα πρέπει η δύναμη του κινητηρίου άξονα (Ζka) να είναι μεγαλύτερη του συνόλου των αντιστάσεων (W).

Ισχύει ότι: Zκa = n * (270*N/V)
Zκa: Δύναμη κινητήριου άξονα
n: Συντελεστής απόδοσης κινητήρα
N: Ισχύς κινητήρα [PS]
V: Ταχύτητα [km/h]

Συμπέρασμα #2: Η δύναμη του κινητηρίου άξονα (Zκa) είναι ανάλογη της ισχύος του κινητήρα (N) και αντιστρόφως ανάλογη της ταχύτητας του οχήματος (V). Καμία άλλη παράμετρος δεν παίζει ρόλο!

Ισχύει ότι: Zt = μ * Gka
Zt: Δύναμη τριβής
μ: Συντελεστής πρόσφυσης
Gka: Βάρος στον κινητήριο άξονα [kN]

Συμπέρασμα #3: Η δύναμη τριβής (Zt), η οποία αναπτύσσεται μεταξύ ελαστικού και οδοστρώματος, είναι ανάλογη του συντελεστή πρόσφυσης και του βάρους επί του κινητήριου άξονα (Gka). Όσο πιο ολισθηρό είναι το οδόστρωμα ή λεπτά / φθαρμένα τα ελαστικά, τόσο μειώνεται η δύναμη τριβής!

Συμπέρασμα #4: Αυξάνοντας το βάρος σε ένα όχημα εμπρόσθιας κίνησης, δεν αυξάνουμε το βάρος στον κινητήριο άξονα (αλλά το ακριβώς αντίθετο), με ότι αυτό αρνητικά συνεπάγεται ως προς την δυνατότητα ωφέλιμης έλξης!

Συμπέρασμα #5: Αυξάνοντας το πλάτος πέλματος ελαστικού (κινητήριων τροχών), αυξάνουμε το συντελεστή πρόσφυσης μεν, αλλά και το σύνολο των αντιστάσεων (τριβές) δε!

Ισχύει ότι: W = Wo + Wρ + Ws + Wκ + Wε
W: Σύνολο αντιστάσεων
Wo: Αντίσταση οχήματος
Wρ : Αντίσταση ρυμουλκούμενου
Ws : Αντίσταση κλίσης οδοστρώματος
Wκ : Αντίσταση καμπύλης (στροφής) δρόμου
Wε : Ειδική αντίσταση εκκίνησης

Συμπέρασμα #6: Η συνολική αντίσταση κατά την έλξη (και εφόσον οι αντιστάσεις Wο, Wρ, Wε θεωρούνται σταθερές σε δεδομένο αυτοκίνητο και ρυμουλκούμενο) είναι ανάλογη της κλίσης του οδοστρώματος (ανωφέρεια) και της καμπύλης (στροφής) αυτού.

Συμπέρασμα #7: Η ελκτική ικανότητα οχήματος, είναι απόλυτα λογικό να είναι μειωμένη κατά την έλξη σε οδόστρωμα υπό κλίση (ανωφέρεια)! Γι αυτό ακριβώς το λόγο και παρουσιάζονται διαφορές στις τιμές, μεταξύ ικανότητας έλξης σε ευθεία και σε ανωφέρεια, γι αυτό ακριβώς το λόγο και κανονικά θα έπρεπε να υφίσταται μόνον η τιμή βάρους έλξης υπό κλίση 12%.


@ Νεκτάριος…

Μην σου κάνει εντύπωση η διαφορά στην (άδεια) ικανότητα έλξης οχημάτων μεταξύ Ελλάδας και χωρών της ΕΕ, διότι ο συντελεστής πρόσφυσης εξαρτάται και από την ποιότητα του εκάστοτε οδοστρώματος. Συνεπώς, εάν σκεφτείς την ποιότητα των ελληνικών οδοστρωμάτων, τότε μπορείς εύκολα να καταλάβεις το γιατί ο “νομοθέτης” μειώνει την τιμή, ώστε να παίξει μπάλα εκ του ασφαλούς και να μην βρεθεί ποτέ “εκτεθειμένος”.

Το να κατασκευάσουμε ποιοτικότερα οδοστρώματα, εννοείται ότι δεν υφίσταται καν ούτε σαν ιδέα… ;)

I don't care cause I m not the best! There are many worse...
#22457

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • Δημοσιεύσεις: 186
  • Ληφθείσες Ευχαριστίες 64

kastrinos απάντησε στο θέμα: Αγορά τροχοσπιτου πάνω από το όριο έλξης εν

Διάβασα προσεκτικά όσα έχουν γραφτεί
Μερικές παρατηρήσεις

Σύμφωνα με τη σελίδα του Υπουργείου η όλη διαδικασία έγκρισης έλξης είναι υπό αναθεώρηση και προτρέπει να απευθύνουμε τις ερωτήσεις μας στο αρμόδιο προσωπικό. Αυτό ενέχει το κίνδυνο από περιοχή σε περιοχή να δίνονται διαφορετικές απαντήσεις.
Η λύση αν και δεν τη προτείνω είναι τα μαγαζάκια εξυπηρέτησης γύρο από τις υπηρεσίες, ξέρουν να ξεπερνάνε τα δύσκολα.

Από όσο γνωρίζω για τη μετακίνηση πρέπει να απευθυνθείς σε εταιρίες που ασχολούνται με τη πώληση. Διαφορετικά σε μεταφορική εταιρία που θα το φορτώσει (όχι ρυμουλκήσει!).

Και κάτι άλλο.
Ναι το τροχόσπιτο είναι για να μετακινείται. Όμως μπορείς να το έχεις σε θέση μόνιμη και μετά είναι στο χέρι σου πως θα χειριστής το όλο θέμα. Είναι δεδομένο ότι το τροχόσπιτο πρέπει να είναι σε κατάσταση που να μπορεί να μετακινηθεί ανά πάσα στιγμή γιατί διαφορετικά είσαι όμηρος του ιδιοκτήτη του camping.

Οι προσθήκες που μερικοί κάνουν είναι σε συγκεκριμένα camping, ξέρω πολλά που οι ιδιοκτήτες δεν επιτρέπουν ούτε την ελάχιστη παρέμβαση.

και κλείνοντας
Δεν υπάρχουν μόνιμοι μόνο στην Ελλάδα αλλά παντού στην Ευρώπη. Έτσι για την ιστορία να πω ότι στη Γερμανία (που τα τροχόσπιτα ελέγχονται όπως στην Ελλάδα τα αυτοκίνητα -ΚΤΕΟ) υπάρχει κινητό συνεργείο που επισκέπτεται τα camping για ελέγχους σε μόνιμα τροχόσπιτα.

“Ν' αγαπάς την ευθύνη. Να λες: Εγώ, εγώ μονάχος μου έχω χρέος να σώσω τη γης. Αν δε σωθεί, εγώ φταίω.”
#22467

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • Δημοσιεύσεις: 4
  • Ληφθείσες Ευχαριστίες 0

NEKTARIOS απάντησε στο θέμα: Αγορά τροχοσπιτου πάνω από το όριο έλξης εν

Καλησπερα εκανα αίτημα στην MERCEDES Benz Hellas στελνωντας τα εγγραφα του αυτοκινητου μου, για να μου παραχωρησουν εγγραφο το οποιο θα αναγραφει την δυνατοτητα ελκτικης οικανοτητας ωστε να βγαλω αδεια ελξης.Μετα απο καποιο διαστημα μου ηρθε το συγκεκριμενο χαρτι που εγγραφε το αποβαρο του αυτοκινητου (1500kg) και οτι η ελκτικη του ικανοντητητα ειναι 1870kg ρυμουλκούμενο με φρενα και 750kg χωρις φρενα. Δεν ανέφερε κατι σε ποσοστο τις εκατο που μου γραφεις,ισως η καθε αντιπροσωπεία να εχει το δικο της χαρτι.Το αυτοκινητο μου ειναι c180 156hp. Η συνεχεια ειναι αυτη που σας γραφω παραπάνω αυτα που συναντησα στο υπουργειο αυτα εγραψα, τιποτα παραπανω.......
#22519

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • Δημοσιεύσεις: 64
  • Ληφθείσες Ευχαριστίες 11

AGGELIS-LIZA απάντησε στο θέμα: Αγορά τροχοσπιτου πάνω από το όριο έλξης εν

@ Νεκτάριος
Το επί τις % στις κλίσεις που σου ανάφερα, το βρήκα από το βιβλίο τεχνικών στοιχείων, του αυτοκινήτου μου (SKODA OCTAVIA COMBI 4X4) το οποίο αποτελεί παράρτημα των οδηγιών χρήσης.
@ Uncle George
Πολύ σωστά τα επιστημονικά δεδομένα που έχεις παραθέσει, θα σταθώ μόνο στο θέμα ιπποδύναμης και βάρους, μια και είχα στο μυαλό μου οπίσθιο κινητήριο άξονα και στο Συμπέρασμα #4: Αυξάνοντας το βάρος σε ένα όχημα εμπρόσθιας κίνησης, δεν αυξάνουμε το βάρος στον κινητήριο άξονα (αλλά το ακριβώς αντίθετο), με ότι αυτό αρνητικά συνεπάγεται ως προς την δυνατότητα ωφέλιμης έλξης! Δηλαδή, σε ένα όχημα με πίσω κίνηση δεν αυξάνεται η ελκτική ικανότητα με την πρόσθετη αύξηση βάρους όταν μάλιστα έχουμε και πλεόνασμα ιπποδύναμης; Ευχαριστώ.
#22526

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • Δημοσιεύσεις: 943
  • Ληφθείσες Ευχαριστίες 246

Uncle George απάντησε στο θέμα: Αγορά τροχοσπιτου πάνω από το όριο έλξης εν

Φυσικά και αυξάνεται η ελκτική ικανότητα σε αυτή την περίπτωση, εξάλλου δεν ανέφερα κάπου το αντίθετο! Απλά, θα πρέπει να έχουμε πάντα υπόψη ότι η αύξηση βάρους είναι επιθυμητή (ιδανικά) μόνον όταν έχουμε απώλεια πρόσφυσης (σπινάρισμα). Σε κάθε άλλη περίπτωση αυξάνουμε τις τριβές (άνευ αιτίας) και κατ' επέκταση την καταπόνηση του κινητήρα...

I don't care cause I m not the best! There are many worse...
#22529

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Powered by Kunena Φόρουμ