Αγορά τροχοσπιτου πάνω από το όριο έλξης ενός ιχ
- kastrinos
- Αποσυνδεμένος
- Elite Member
- Δημοσιεύσεις: 186
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 64
kastrinos απάντησε στο θέμα: Αγορά τροχοσπιτου πάνω από το όριο έλξης εν
Μερικές παρατηρήσεις
Σύμφωνα με τη σελίδα του Υπουργείου η όλη διαδικασία έγκρισης έλξης είναι υπό αναθεώρηση και προτρέπει να απευθύνουμε τις ερωτήσεις μας στο αρμόδιο προσωπικό. Αυτό ενέχει το κίνδυνο από περιοχή σε περιοχή να δίνονται διαφορετικές απαντήσεις.
Η λύση αν και δεν τη προτείνω είναι τα μαγαζάκια εξυπηρέτησης γύρο από τις υπηρεσίες, ξέρουν να ξεπερνάνε τα δύσκολα.
Από όσο γνωρίζω για τη μετακίνηση πρέπει να απευθυνθείς σε εταιρίες που ασχολούνται με τη πώληση. Διαφορετικά σε μεταφορική εταιρία που θα το φορτώσει (όχι ρυμουλκήσει!).
Και κάτι άλλο.
Ναι το τροχόσπιτο είναι για να μετακινείται. Όμως μπορείς να το έχεις σε θέση μόνιμη και μετά είναι στο χέρι σου πως θα χειριστής το όλο θέμα. Είναι δεδομένο ότι το τροχόσπιτο πρέπει να είναι σε κατάσταση που να μπορεί να μετακινηθεί ανά πάσα στιγμή γιατί διαφορετικά είσαι όμηρος του ιδιοκτήτη του camping.
Οι προσθήκες που μερικοί κάνουν είναι σε συγκεκριμένα camping, ξέρω πολλά που οι ιδιοκτήτες δεν επιτρέπουν ούτε την ελάχιστη παρέμβαση.
και κλείνοντας
Δεν υπάρχουν μόνιμοι μόνο στην Ελλάδα αλλά παντού στην Ευρώπη. Έτσι για την ιστορία να πω ότι στη Γερμανία (που τα τροχόσπιτα ελέγχονται όπως στην Ελλάδα τα αυτοκίνητα -ΚΤΕΟ) υπάρχει κινητό συνεργείο που επισκέπτεται τα camping για ελέγχους σε μόνιμα τροχόσπιτα.
“Ν' αγαπάς την ευθύνη. Να λες: Εγώ, εγώ μονάχος μου έχω χρέος να σώσω τη γης. Αν δε σωθεί, εγώ φταίω.”
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- NEKTARIOS
- Αποσυνδεμένος
- New Member
- Δημοσιεύσεις: 4
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 0
NEKTARIOS απάντησε στο θέμα: Αγορά τροχοσπιτου πάνω από το όριο έλξης εν
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- AGGELIS-LIZA
- Αποσυνδεμένος
- Senior Member
- Δημοσιεύσεις: 68
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 11
AGGELIS-LIZA απάντησε στο θέμα: Αγορά τροχοσπιτου πάνω από το όριο έλξης εν
Το επί τις % στις κλίσεις που σου ανάφερα, το βρήκα από το βιβλίο τεχνικών στοιχείων, του αυτοκινήτου μου (SKODA OCTAVIA COMBI 4X4) το οποίο αποτελεί παράρτημα των οδηγιών χρήσης.
@ Uncle George
Πολύ σωστά τα επιστημονικά δεδομένα που έχεις παραθέσει, θα σταθώ μόνο στο θέμα ιπποδύναμης και βάρους, μια και είχα στο μυαλό μου οπίσθιο κινητήριο άξονα και στο Συμπέρασμα #4: Αυξάνοντας το βάρος σε ένα όχημα εμπρόσθιας κίνησης, δεν αυξάνουμε το βάρος στον κινητήριο άξονα (αλλά το ακριβώς αντίθετο), με ότι αυτό αρνητικά συνεπάγεται ως προς την δυνατότητα ωφέλιμης έλξης! Δηλαδή, σε ένα όχημα με πίσω κίνηση δεν αυξάνεται η ελκτική ικανότητα με την πρόσθετη αύξηση βάρους όταν μάλιστα έχουμε και πλεόνασμα ιπποδύναμης; Ευχαριστώ.
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- Uncle George
- Αποσυνδεμένος
- Platinum Member
- Δημοσιεύσεις: 943
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 246
Uncle George απάντησε στο θέμα: Αγορά τροχοσπιτου πάνω από το όριο έλξης εν
I don't care cause I m not the best! There are many worse...
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- AGGELIS-LIZA
- Αποσυνδεμένος
- Senior Member
- Δημοσιεύσεις: 68
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 11
AGGELIS-LIZA απάντησε στο θέμα: Αγορά τροχοσπιτου πάνω από το όριο έλξης εν
Οπότε για να καταλάβουμε και τη λογική του Υπουργείου, που λαμβάνει υπόψη μόνο τα κιλά του απόβαρου του οχήματος για έλξη και όχι το βάρος που μπορεί να τραβήξει καθ΄ομολογία του κατασκευαστή, βεβαίως και η παράμετρος της πρόσφυσης στην έλξη είναι πολύ σημαντικός παράγοντας και οι ελληνικοί δρόμοι σίγουρα υπολείπονται μακράν των ευρωπαϊκών στο θέμα αυτό, αλλά δεν νομίζω να μπήκε σε αυτή ακριβώς τη λογική ο νομοθέτης, για την προστασία της οδικής ασφάλειας (και της δικής του), οι παράγοντες σταθερότητα και επιβράδυνση είναι εξίσου σημαντικοί αν όχι οι κυριότεροι, οι οποίοι απορρέουν και από το βάρος του ρυμουλκού, άποψή μου είναι πως τα κιλά του ρυμουλκούμενου δεν πρέπει να ξεπερνάνε τα ¾ του απόβαρου του οχήματος για να έχουμε όσο το δυνατό ασφαλή ρυμούλκηση.
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- Uncle George
- Αποσυνδεμένος
- Platinum Member
- Δημοσιεύσεις: 943
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 246
Uncle George απάντησε στο θέμα: Αγορά τροχοσπιτου πάνω από το όριο έλξης εν
Από κει και πέρα, το πως ακριβώς κατέληξε στο συγκεκριμένο συμπέρασμα ο Έλληνας νομοθέτης, είναι επίσης ένα ενδιαφέρον ζήτημα. Αλλά, εάν σκεφτείς ότι το ίδιο ακριβώς όχημα κυκλοφορεί και στην Γερμανία και στην Ελλάδα, τότε την όποια διαφορά στα κιλά έλξης (τουλάχιστον εγώ προσωπικά) μπορώ να την αποδώσω είτε στην (αναμφισβήτητη) διαφορά συντελεστή πρόσφυσης (εξαιτίας του οδοστρώματος), είτε στο κλασσικό "ρε βάλε ένα όριο ταχύτητας 60 να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο...", θέμα για το οποίο κάποτε ο συγχωρεμένος ο Σταθάκης είχε αφιερώσει αρκετές εκπομπές, κράζοντας το Υπουργείο Συγκοινωνιών, αλλά που να ιδρώσει το αυτί του εκάστοτε υπευθύνου - ανεύθυνου...
Τέλος, για τον συντελεστή των 3/4 που ανέφερες, όπως καταλαβαίνεις και εσύ, είναι μία "αυθαίρετη" τιμή, η οποία δεν στηρίζεται σε κανέναν υπολογισμό, παρά μόνον στην όποια "λογική". Οπότε μην μπαίνεις σε αυτό το τρυπάκι, γιατί θα σε χαρακτηρίσω "Έλληνα Νομοθέτη"...
I don't care cause I m not the best! There are many worse...
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- AGGELIS-LIZA
- Αποσυνδεμένος
- Senior Member
- Δημοσιεύσεις: 68
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 11
AGGELIS-LIZA απάντησε στο θέμα: Αγορά τροχοσπιτου πάνω από το όριο έλξης εν
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- AGGELIS-LIZA
- Αποσυνδεμένος
- Senior Member
- Δημοσιεύσεις: 68
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 11
AGGELIS-LIZA απάντησε στο θέμα: Αγορά τροχοσπιτου πάνω από το όριο έλξης εν
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- AGGELIS-LIZA
- Αποσυνδεμένος
- Senior Member
- Δημοσιεύσεις: 68
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 11
AGGELIS-LIZA απάντησε στο θέμα: Αγορά τροχοσπιτου πάνω από το όριο έλξης εν
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- Uncle George
- Αποσυνδεμένος
- Platinum Member
- Δημοσιεύσεις: 943
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 246
Uncle George απάντησε στο θέμα: Αγορά τροχοσπιτου πάνω από το όριο έλξης εν
1. Δήλωσα εξαρχής άσχετος με το θέμα “τροχόσπιτο”, αλλά μπήκα στην διαδικασία να παραθέσω συγκεκριμένους μαθηματικούς τύπους (ανατρέχοντας στα σκονισμένα βιβλία της σχολής), γιατί διάβασα την πρόταση (σου)…Όπως αντιλαμβάνεσαι, η συγκεκριμένη πρόταση είναι παντελώς λανθασμένη, διότι η ιπποδύναμη οχήματος δεν έχει καμία απολύτως σχέση με το βάρος και το ύψος του οχήματος! Αλλά ακόμη και εάν θεωρούσαμε ότι λόγω κεκτημένης ταχύτητας γραψίματός σου εννοούσες την φράση ελκτική δύναμη (αντί της λέξης ιπποδύναμη) και πάλι η συγκεκριμένη πρόταση είναι λανθασμένη, αφού το ύψος (οχήματος ή ρυμουλκούμενου) δεν έχει καμία απολύτως σχέση.
Σε κάθε περίπτωση, λοιπόν, η συγκεκριμένη πρόταση είναι παντελώς λανθασμένη, γι αυτό και η όποια παρέμβασή μου (ως Μηχανολόγος και όχι ως τροχοσπιτάς)…
2. Εφόσον μελέτησες το site που παρέθεσες, το οποίο αναμφισβήτητα είναι πάρα πολύ χρήσιμο (και ιδίως οι μελλοντικοί τροχοσπιτάδες οφείλουν να σε ευγνωμονούν γι αυτό), φαντάζομαι ότι δεν έδωσες ιδιαίτερη προσοχή στον “κανόνα του 85%” (towcar.info/GB/towing.php) ή δεν το μετέφρασες – υπολόγισες σωστά.
Ο εν λόγω κανόνας αναφέρει ότι: “Γενικά, το βάρος του φορτωμένου ρυμουλκούμενου (τροχόσπιτου) δεν πρέπει να υπερβαίνει το 85% του ρυμουλκού (οχήματος). Για τους έμπειρους οδηγούς ο συντελεστής μπορεί να αυξηθεί στο 100%, αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να υπερβαίνει το 100%”.
Συνεπώς και εάν επιθυμούμε να είμαστε απολύτως ακριβείς:
A) Το 85% αντιστοιχεί ~5/6 και όχι στα 3/4 που ανέφερες (75%)!
Β) Ο εν λόγω “κανόνας” δεν είναι νομοθετημένος, αλλά μία σύσταση (not legislated, but a recommendation), διότι στην περίπτωση των “έμπειρων οδηγών” το ίδιο το site του αναγνωρίζει την ικανότητα έλξης έως και 100%!
Γ) Ο εκάστοτε νομοθέτης δεν έχει (σε καμία περίπτωση) την δικαιοδοσία να "αποκλείσει" τον εκάστοτε έμπειρο οδηγό, επειδή ο άπειρος μπορεί να είναι και επιπόλαιος!
3. Επειδή δεν είμαι τροχοσπιτάς (όπως δεν είσαι και εσύ), αρκέστηκα (μόνον) στην παράθεση (αναμφισβήτητων) μαθηματικών τύπων και όχι (προσωπικών ή φιλικών) απόψεων, διότι άλλο η θεωρία (απόψεις) και άλλο η πράξη (προσωπική εμπειρία)...
4. Τέλος και σχετικά με την φράση μου: Οπότε μην μπαίνεις σε αυτό το τρυπάκι, γιατί θα σε χαρακτηρίσω "Έλληνα Νομοθέτη", νομίζω ότι κατάλαβες ότι όντως χαριτολογούσα, οπότε και νομίζω ότι δεν τίθεται θέμα παρεξήγησης…
I don't care cause I m not the best! There are many worse...
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.