Αγορά τροχοσπιτου πάνω από το όριο έλξης ενός ιχ
- NEKTARIOS
- Αποσυνδεμένος
- New Member
- Δημοσιεύσεις: 4
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 0
NEKTARIOS απάντησε στο θέμα: Αγορά τροχοσπιτου πάνω από το όριο έλξης εν
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- AGGELIS-LIZA
- Αποσυνδεμένος
- Senior Member
- Δημοσιεύσεις: 68
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 11
AGGELIS-LIZA απάντησε στο θέμα: Αγορά τροχοσπιτου πάνω από το όριο έλξης εν
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- AGGELIS-LIZA
- Αποσυνδεμένος
- Senior Member
- Δημοσιεύσεις: 68
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 11
AGGELIS-LIZA απάντησε στο θέμα: Αγορά τροχοσπιτου πάνω από το όριο έλξης εν
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- AGGELIS-LIZA
- Αποσυνδεμένος
- Senior Member
- Δημοσιεύσεις: 68
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 11
AGGELIS-LIZA απάντησε στο θέμα: Αγορά τροχοσπιτου πάνω από το όριο έλξης εν
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- AGGELIS-LIZA
- Αποσυνδεμένος
- Senior Member
- Δημοσιεύσεις: 68
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 11
AGGELIS-LIZA απάντησε στο θέμα: Αγορά τροχοσπιτου πάνω από το όριο έλξης εν
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- Uncle George
- Αποσυνδεμένος
- Platinum Member
- Δημοσιεύσεις: 943
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 246
Uncle George απάντησε στο θέμα: Αγορά τροχοσπιτου πάνω από το όριο έλξης εν
Ισχύει ότι: Zi = Ζka – W
Zi: Ωφέλιμη δύναμη έλξης
Ζka: Δύναμη κινητήριου άξονα
W: Σύνολο αντιστάσεων
Συμπέρασμα #1: Για να υφίσταται κίνηση, άρα και ικανότητα έλξης (Zi), θα πρέπει η δύναμη του κινητηρίου άξονα (Ζka) να είναι μεγαλύτερη του συνόλου των αντιστάσεων (W).
Ισχύει ότι: Zκa = n * (270*N/V)
Zκa: Δύναμη κινητήριου άξονα
n: Συντελεστής απόδοσης κινητήρα
N: Ισχύς κινητήρα [PS]
V: Ταχύτητα [km/h]
Συμπέρασμα #2: Η δύναμη του κινητηρίου άξονα (Zκa) είναι ανάλογη της ισχύος του κινητήρα (N) και αντιστρόφως ανάλογη της ταχύτητας του οχήματος (V). Καμία άλλη παράμετρος δεν παίζει ρόλο!
Ισχύει ότι: Zt = μ * Gka
Zt: Δύναμη τριβής
μ: Συντελεστής πρόσφυσης
Gka: Βάρος στον κινητήριο άξονα [kN]
Συμπέρασμα #3: Η δύναμη τριβής (Zt), η οποία αναπτύσσεται μεταξύ ελαστικού και οδοστρώματος, είναι ανάλογη του συντελεστή πρόσφυσης και του βάρους επί του κινητήριου άξονα (Gka). Όσο πιο ολισθηρό είναι το οδόστρωμα ή λεπτά / φθαρμένα τα ελαστικά, τόσο μειώνεται η δύναμη τριβής!
Συμπέρασμα #4: Αυξάνοντας το βάρος σε ένα όχημα εμπρόσθιας κίνησης, δεν αυξάνουμε το βάρος στον κινητήριο άξονα (αλλά το ακριβώς αντίθετο), με ότι αυτό αρνητικά συνεπάγεται ως προς την δυνατότητα ωφέλιμης έλξης!
Συμπέρασμα #5: Αυξάνοντας το πλάτος πέλματος ελαστικού (κινητήριων τροχών), αυξάνουμε το συντελεστή πρόσφυσης μεν, αλλά και το σύνολο των αντιστάσεων (τριβές) δε!
Ισχύει ότι: W = Wo + Wρ + Ws + Wκ + Wε
W: Σύνολο αντιστάσεων
Wo: Αντίσταση οχήματος
Wρ : Αντίσταση ρυμουλκούμενου
Ws : Αντίσταση κλίσης οδοστρώματος
Wκ : Αντίσταση καμπύλης (στροφής) δρόμου
Wε : Ειδική αντίσταση εκκίνησης
Συμπέρασμα #6: Η συνολική αντίσταση κατά την έλξη (και εφόσον οι αντιστάσεις Wο, Wρ, Wε θεωρούνται σταθερές σε δεδομένο αυτοκίνητο και ρυμουλκούμενο) είναι ανάλογη της κλίσης του οδοστρώματος (ανωφέρεια) και της καμπύλης (στροφής) αυτού.
Συμπέρασμα #7: Η ελκτική ικανότητα οχήματος, είναι απόλυτα λογικό να είναι μειωμένη κατά την έλξη σε οδόστρωμα υπό κλίση (ανωφέρεια)! Γι αυτό ακριβώς το λόγο και παρουσιάζονται διαφορές στις τιμές, μεταξύ ικανότητας έλξης σε ευθεία και σε ανωφέρεια, γι αυτό ακριβώς το λόγο και κανονικά θα έπρεπε να υφίσταται μόνον η τιμή βάρους έλξης υπό κλίση 12%.
@ Νεκτάριος…
Μην σου κάνει εντύπωση η διαφορά στην (άδεια) ικανότητα έλξης οχημάτων μεταξύ Ελλάδας και χωρών της ΕΕ, διότι ο συντελεστής πρόσφυσης εξαρτάται και από την ποιότητα του εκάστοτε οδοστρώματος. Συνεπώς, εάν σκεφτείς την ποιότητα των ελληνικών οδοστρωμάτων, τότε μπορείς εύκολα να καταλάβεις το γιατί ο “νομοθέτης” μειώνει την τιμή, ώστε να παίξει μπάλα εκ του ασφαλούς και να μην βρεθεί ποτέ “εκτεθειμένος”.
Το να κατασκευάσουμε ποιοτικότερα οδοστρώματα, εννοείται ότι δεν υφίσταται καν ούτε σαν ιδέα…
I don't care cause I m not the best! There are many worse...
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- kastrinos
- Αποσυνδεμένος
- Elite Member
- Δημοσιεύσεις: 186
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 64
kastrinos απάντησε στο θέμα: Αγορά τροχοσπιτου πάνω από το όριο έλξης εν
Μερικές παρατηρήσεις
Σύμφωνα με τη σελίδα του Υπουργείου η όλη διαδικασία έγκρισης έλξης είναι υπό αναθεώρηση και προτρέπει να απευθύνουμε τις ερωτήσεις μας στο αρμόδιο προσωπικό. Αυτό ενέχει το κίνδυνο από περιοχή σε περιοχή να δίνονται διαφορετικές απαντήσεις.
Η λύση αν και δεν τη προτείνω είναι τα μαγαζάκια εξυπηρέτησης γύρο από τις υπηρεσίες, ξέρουν να ξεπερνάνε τα δύσκολα.
Από όσο γνωρίζω για τη μετακίνηση πρέπει να απευθυνθείς σε εταιρίες που ασχολούνται με τη πώληση. Διαφορετικά σε μεταφορική εταιρία που θα το φορτώσει (όχι ρυμουλκήσει!).
Και κάτι άλλο.
Ναι το τροχόσπιτο είναι για να μετακινείται. Όμως μπορείς να το έχεις σε θέση μόνιμη και μετά είναι στο χέρι σου πως θα χειριστής το όλο θέμα. Είναι δεδομένο ότι το τροχόσπιτο πρέπει να είναι σε κατάσταση που να μπορεί να μετακινηθεί ανά πάσα στιγμή γιατί διαφορετικά είσαι όμηρος του ιδιοκτήτη του camping.
Οι προσθήκες που μερικοί κάνουν είναι σε συγκεκριμένα camping, ξέρω πολλά που οι ιδιοκτήτες δεν επιτρέπουν ούτε την ελάχιστη παρέμβαση.
και κλείνοντας
Δεν υπάρχουν μόνιμοι μόνο στην Ελλάδα αλλά παντού στην Ευρώπη. Έτσι για την ιστορία να πω ότι στη Γερμανία (που τα τροχόσπιτα ελέγχονται όπως στην Ελλάδα τα αυτοκίνητα -ΚΤΕΟ) υπάρχει κινητό συνεργείο που επισκέπτεται τα camping για ελέγχους σε μόνιμα τροχόσπιτα.
“Ν' αγαπάς την ευθύνη. Να λες: Εγώ, εγώ μονάχος μου έχω χρέος να σώσω τη γης. Αν δε σωθεί, εγώ φταίω.”
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- NEKTARIOS
- Αποσυνδεμένος
- New Member
- Δημοσιεύσεις: 4
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 0
NEKTARIOS απάντησε στο θέμα: Αγορά τροχοσπιτου πάνω από το όριο έλξης εν
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- AGGELIS-LIZA
- Αποσυνδεμένος
- Senior Member
- Δημοσιεύσεις: 68
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 11
AGGELIS-LIZA απάντησε στο θέμα: Αγορά τροχοσπιτου πάνω από το όριο έλξης εν
Το επί τις % στις κλίσεις που σου ανάφερα, το βρήκα από το βιβλίο τεχνικών στοιχείων, του αυτοκινήτου μου (SKODA OCTAVIA COMBI 4X4) το οποίο αποτελεί παράρτημα των οδηγιών χρήσης.
@ Uncle George
Πολύ σωστά τα επιστημονικά δεδομένα που έχεις παραθέσει, θα σταθώ μόνο στο θέμα ιπποδύναμης και βάρους, μια και είχα στο μυαλό μου οπίσθιο κινητήριο άξονα και στο Συμπέρασμα #4: Αυξάνοντας το βάρος σε ένα όχημα εμπρόσθιας κίνησης, δεν αυξάνουμε το βάρος στον κινητήριο άξονα (αλλά το ακριβώς αντίθετο), με ότι αυτό αρνητικά συνεπάγεται ως προς την δυνατότητα ωφέλιμης έλξης! Δηλαδή, σε ένα όχημα με πίσω κίνηση δεν αυξάνεται η ελκτική ικανότητα με την πρόσθετη αύξηση βάρους όταν μάλιστα έχουμε και πλεόνασμα ιπποδύναμης; Ευχαριστώ.
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- Uncle George
- Αποσυνδεμένος
- Platinum Member
- Δημοσιεύσεις: 943
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 246
Uncle George απάντησε στο θέμα: Αγορά τροχοσπιτου πάνω από το όριο έλξης εν
I don't care cause I m not the best! There are many worse...
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.