Νομιμότητα τροχόσπιτου σε εκτός σχεδίου οικόπεδο
- Γιώργος 1
- Αποσυνδεμένος
- Platinum Member
- Δημοσιεύσεις: 488
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 83
Γιώργος 1 απάντησε στο θέμα: Νομιμότητα τροχόσπιτου σε εκτός σχεδίου οι
Τελευταία επεξεργασία: 4 Χρόνια 8 Μήνες πριν από Γιώργος 1.
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- EmilofCrete
- Αποσυνδεμένος
- New Member
- Δημοσιεύσεις: 6
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 0
EmilofCrete απάντησε στο θέμα: Νομιμότητα τροχόσπιτου σε εκτός σχεδίου οι
ΑΧΑΧΑΧΑ!!!
Πάντως, από πολλούς είναι ...νομιμότερος!
(Κάπου έχω μια παρόμοια, αν τύχει να την βρω σύντομα, θα την παραθέσω.)
Πάντως, από πολλούς είναι ...νομιμότερος!
(Κάπου έχω μια παρόμοια, αν τύχει να την βρω σύντομα, θα την παραθέσω.)
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- Uncle George
- Αποσυνδεμένος
- Platinum Member
- Δημοσιεύσεις: 943
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 246
Uncle George απάντησε στο θέμα: Νομιμότητα τροχόσπιτου σε εκτός σχεδίου οι
1. "Το αυτοκινούμενο τροχόσπιτο είναι Ι.Χ. όχημα και έχει ακριβώς τα ίδια δικαιώματα και τις ίδιες υποχρεώσεις με αυτά", όπως προκύπτει από την υπ΄αριθ. 29949/1841 κοινή Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ τΒ 21/12-9-2009) προσαρμογή της Ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της οδηγίας 2007/46 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
2. "Το ρυμουλκούμενο τροχόσπιτο δεν θεωρείται Ι.Χ. όχημα και δεν υπάγεται στις όποιες υποχρεώσεις των I.X.".
3. Ο Οικοδομικός Κανονισμός (ΦΕΚ 79Α/2012) ορίζει ότι : "αυθαίρετες χαρακτηρίζονται μόνο οι κατασκευές". Επίσης σύμφωνα με τον ίδιο κανονισμό (άρθρο 2, παρ. 35) : "Κατασκευή είναι κάθε ασφαλές τεχνικό έργο".
Στον κανονισμό αυτό, παρ' ότι αναφέρεται σαν όρος ("τεχνικό έργο") δεν καθορίζεται τι ακριβώς είναι το "τεχνικό έργο", αλλά ορίζει τι σημαίνει " Δομικό έργο" (άρθρο 2, παρ. 16): "Δομικό έργο είναι κάθε είδους κατασκευή, ανεξάρτητα από τα υλικά και τον τρόπο κατασκευής της, που είναι σταθερά συνδεδεμένη με το έδαφος, δεν έχει δυνατότητα αυτοκίνησης και δεν μπορεί να ρυμουλκηθεί".
Σύμφωνα λοιπόν με την ισχύουσα νομοθεσία, το τροχόσπιτο σίγουρα δεν είναι δομικό έργο, αφού δεν είναι σταθερά συνδεδεμένο με το έδαφος, έχει τροχούς και μπορεί να ρυμουλκηθεί.
4. Τα τέλη κυκλοφορίας και οι πινακίδες (άδεια έλξης), αφορούν αποκλειστικά την νόμιμη κυκλοφορία και στάθμευση σε δρόμους και δημόσιους χώρους και όχι την ακινητοποίηση σε κάποιο ιδιωτικό οικόπεδο.
5. Που την "πατάνε" όλοι? Το μόνιμο "τακάρισμα" ή η σύνδεση με ρεύμα - ύδρευση - αποχέτευση ή η όποια κατασκευή πέριξ αυτού, λαμβάνεται υπόψη (από τον εκάστοτε ελεγκτή) ως "μονιμότητα"! Μονιμότητα, υπό την έννοια ότι το χρησιμοποιείς ως οικία και δεν το κοτσάρεις και φεύγεις "εδώ και τώρα". Και κάπου εκεί, έρχεται και το ανάλογο πρόστιμο (γιατί ο εκάστοτε ελεγκτής δεν είναι βλάκας και μπορεί να συνειδητοποιήσει εάν το ρυμουλκούμενο τροχόσπιτο "κατοικείται" κανονικά ή όχι).
6. Containers κ.τ.λ., εννοείται ότι βγάζουν άδεια, όταν είναι μόνιμα τοποθετημένα και "χρησιμοποιούνται" κανονικά.
2. "Το ρυμουλκούμενο τροχόσπιτο δεν θεωρείται Ι.Χ. όχημα και δεν υπάγεται στις όποιες υποχρεώσεις των I.X.".
3. Ο Οικοδομικός Κανονισμός (ΦΕΚ 79Α/2012) ορίζει ότι : "αυθαίρετες χαρακτηρίζονται μόνο οι κατασκευές". Επίσης σύμφωνα με τον ίδιο κανονισμό (άρθρο 2, παρ. 35) : "Κατασκευή είναι κάθε ασφαλές τεχνικό έργο".
Στον κανονισμό αυτό, παρ' ότι αναφέρεται σαν όρος ("τεχνικό έργο") δεν καθορίζεται τι ακριβώς είναι το "τεχνικό έργο", αλλά ορίζει τι σημαίνει " Δομικό έργο" (άρθρο 2, παρ. 16): "Δομικό έργο είναι κάθε είδους κατασκευή, ανεξάρτητα από τα υλικά και τον τρόπο κατασκευής της, που είναι σταθερά συνδεδεμένη με το έδαφος, δεν έχει δυνατότητα αυτοκίνησης και δεν μπορεί να ρυμουλκηθεί".
Σύμφωνα λοιπόν με την ισχύουσα νομοθεσία, το τροχόσπιτο σίγουρα δεν είναι δομικό έργο, αφού δεν είναι σταθερά συνδεδεμένο με το έδαφος, έχει τροχούς και μπορεί να ρυμουλκηθεί.
4. Τα τέλη κυκλοφορίας και οι πινακίδες (άδεια έλξης), αφορούν αποκλειστικά την νόμιμη κυκλοφορία και στάθμευση σε δρόμους και δημόσιους χώρους και όχι την ακινητοποίηση σε κάποιο ιδιωτικό οικόπεδο.
5. Που την "πατάνε" όλοι? Το μόνιμο "τακάρισμα" ή η σύνδεση με ρεύμα - ύδρευση - αποχέτευση ή η όποια κατασκευή πέριξ αυτού, λαμβάνεται υπόψη (από τον εκάστοτε ελεγκτή) ως "μονιμότητα"! Μονιμότητα, υπό την έννοια ότι το χρησιμοποιείς ως οικία και δεν το κοτσάρεις και φεύγεις "εδώ και τώρα". Και κάπου εκεί, έρχεται και το ανάλογο πρόστιμο (γιατί ο εκάστοτε ελεγκτής δεν είναι βλάκας και μπορεί να συνειδητοποιήσει εάν το ρυμουλκούμενο τροχόσπιτο "κατοικείται" κανονικά ή όχι).
6. Containers κ.τ.λ., εννοείται ότι βγάζουν άδεια, όταν είναι μόνιμα τοποθετημένα και "χρησιμοποιούνται" κανονικά.
I don't care cause I m not the best! There are many worse...
Τελευταία επεξεργασία: 4 Χρόνια 8 Μήνες πριν από Uncle George.
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- Γιώργος 1
- Αποσυνδεμένος
- Platinum Member
- Δημοσιεύσεις: 488
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 83
Γιώργος 1 απάντησε στο θέμα: Νομιμότητα τροχόσπιτου σε εκτός σχεδίου οι
Τελευταία επεξεργασία: 4 Χρόνια 8 Μήνες πριν από Γιώργος 1.
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- EmilofCrete
- Αποσυνδεμένος
- New Member
- Δημοσιεύσεις: 6
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 0
EmilofCrete απάντησε στο θέμα: Νομιμότητα τροχόσπιτου σε εκτός σχεδίου οι
Thanx Uncle George,
πολύ καλή η συνεισφορά στο θέμα.
Εντυπωσιακό το εξής:Είναι αυτή η "μπερδευτική ασάφεια"...
Εκείνο πάντως που έχω υπ' όψιν μου ως πληροφορία, είναι πως τα κοντέινερ ως κατοικίες δεν επιτρέπονται από τον Νέο Οικιστικό Κανονισμό, με κάποια αιτιολογία που αφορά τήν ασφάλεια που παρέχουν κτλ. Αυτό είναι εντελώς απαράδεκτο, αν όντως ισχύει...
πολύ καλή η συνεισφορά στο θέμα.
Εντυπωσιακό το εξής:Είναι αυτή η "μπερδευτική ασάφεια"...
Εκείνο πάντως που έχω υπ' όψιν μου ως πληροφορία, είναι πως τα κοντέινερ ως κατοικίες δεν επιτρέπονται από τον Νέο Οικιστικό Κανονισμό, με κάποια αιτιολογία που αφορά τήν ασφάλεια που παρέχουν κτλ. Αυτό είναι εντελώς απαράδεκτο, αν όντως ισχύει...
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.